Data Group Sata IT:n edustamilla ergonomiatuotteilla pidät huolen, että työskentelysi tapahtuu ergonomisesti hyvässä asennossa, ja vältät näin turhaan rasittamasta selkääsi, hartioitasi tai niskaasi. 

Hyvä työergonomia on tärkeä panostus työntekijän hyvinvointiin ja tuottavuuteen. Kysy Data Groupista tarjous ergonomiapaketista tai tule käymään paikan päällä. Osa tuotteista testattavissa.

Lue tarkemmat tiedot tuotteista maahantuojamme sivuilta: www.hiiriohjain.fi

RANNE- JA KÄSIVAIVAT

Ranteen rasitusvammat johtuvat usein yksipuolisesta ranteen kuormittamisesta. Moni on saanut apua rullahiirestä, joka mahdollistaa hiiren käytön tasapuolisesti kumpaakin kättä käyttäen. Myös erilaiset ranne- ja kyynärtuet tai pystyhiiren käyttäminen ovat avuksi. Muista pitää taukoja ja venytellä sormia ja ranteita aina kun voit.

SELKÄKIVUT

Pitkäaikainen istuminen voi rasittaa selkää. Vaihtoehtoina on ergonomisemman työtuolin hankinta tai siirtyminen sähköpöydän käyttäjäksi, jolloin voi helposti valita haluaako työskennellä istuen vai seisten. Yksi vaihtoehto on keinuva OnGo Free tuoli, joka aktivoi erilaisia lihaksia tai satulatuoli, josta monet eivät halua enää kerran kokeiltuaan luopua. Kouvolan myymälässämme on mahdollista kokeilla erilaisia tuolimalleja.

On myös hyvä kiinnittää huomiota siihen minkä päällä seisot. Kova lattia rasittaa jalkoja ja päätetyöskentelijän avuksi on tarjolla erilaisia työpistemattoja tai vaikkapa Gymba-aktivointilauta, joka toimii keinulaudan tavoin aktivoiden jalkojen ja selän lihaksia. 

NISKA-JA HARTIAVAIVAT

Erilaiset ergonomiset tuet ja hiiret voivat olla avuksi, mikäli kärsit niskojen ja hartianseudun kireys- tai kiputiloista. Moni suosittelee rullahiiren käyttöä, jolloin toisen käden yksipuolinen rasitus vähenee. Seisomapöydän käyttäminen mahdollistaa erilaisten työasentojen käyttämisen ja voi helpottaa hartiaseudun kipu- ja rasitustiloja. On myös tärkeää tukea kädet hyvin ja kyynärvarsille löytyykin erilaisia tukityynyjä. Myös kunnollinen valaistus ja näytön sijoittaminen oikealle korkeudelle ja etäisyydelle vähentää rasitusta. Työfysioterapeutilta voi kysyä vinkkejä työergonomian parantamiseen. On myös hyvä pitää säännöllisesti taukoja ja tehdä erilaisia venytyksiä ja avaavia liikkeitä, jotta verenkierto piristyy lihaksissa.

 

 

Kiputilojen pitkittyessä käänny lääkärin ja fysioterapeutin puoleen. 

Katso valikoima klikkaamalla tästä.

Tarkemmat hintatiedot myynnistä, ota yhteyttä alla olevalla kaavakkeella.

Lue lisää työpisteen ergonomiasta blogistamme